Tuesday, April 27, 2021

ජීවිතේ තවත් එක් අත්දැකීමක් 03.




ජීප් එක අත්දෙකින් Drive කිරීමේ හීනය හැබෑ කරගන්න යන ගමනේදී මට මුහුණ දෙන්නට වුන බාධක අභියෝග එමටයි...

ඒත්..., නොපසුබසින උත්සාහය, ධෛර්යය නිසා අවසානයේ මම හිතුවටත් වඩා හොදට ඒ හීනය හැබෑ කරගන්න පුලුවන් වුනා...

ඉතින් අද මම කියන්න යන්නේ
Manual වාහනේ Auto කරගැනීමේ දී මුහුණ දීමට සිදුවුන අභියෝග ගැන....

Mahindra scorpio Jeep එකේ පෙනුමට මම ආස වුනත්, engine එකේ සද්දෙට නම් මගේ පොඩ්ඩක් වත් කැමත්තක් තිබුනේ නෑ... සද්දේ නිකන් ටැක්ටර් එකක වගේ...😂😂😂

ඕකේ සද්දේ අඩු කරන්න මුල් කාලේ මම නොකරපු දෙයක් නැ... Injector pump, Injectors වගේ නොයෙකුත් උපාංග අලුත් වැඩියා කරත් සාර්ථක වුනේ නෑ... ඒකේ තිබුනේ උප්පත්තියේම දෝෂයක්...
මේක Wheel drive engine එකක් තිබුනේ.... ඒ නිසා සද්දේ කොහොමත් වැඩියි....

ජීප් එකට හරියන ජපන් engine එකක් Auto box එකක් එක්කම මේකට තියන්න මට අවශ්‍ය වුනා... එතනදිත් මම අවධානය යොමු කලේ, අංක එකට සද්දේ අඩු engine එකක් ගන්න. පිකප් එකත් හොද, ඉන්ධන පරිභෝජනය අඩු, කල් පැවැත්මත් හොද engine එකක් හොයාගන්න තමයි මම උත්සාහ කලේ.

ජපන් engine වලින් Nissan, Toyota, Mitsubishi, Isuzu engine වලට තමයි මගේ අවධානය යොමු වුනේ...
Engine capacity එක, තියෙන එකේ 2600 නිසා ඊට වැඩි එකක් තියන්න තමයි මම හිතුවේ.
Engine වල ගුණ දොස් මම මෙතන වැඩිය විග්‍රහ කරන්න යන්නේ නෑ... මොකද මේ filed එකේ මේ වාහන brand වලට Lovers ලා ඉන්නවා... එයාල කැමති නෑ තමන් පාවිච්චි කරන වාහන වල engine විවේචනය කරනවට...😂
ඒ නිසා ඒවා ගැන මම compare කරේ කොහොමද කියන එක ලියන්නේ නෑ...😂

කොහොමින් කොහොම හරි engine ගැන හොයලා, හොයලා දන්න කියන ගොඩක් දෙනෙක් ගෙන් අහලා මම select කර ගත්තේ Isuzu 4JG2 3.1 intercooler turbo auto transmission engine එක.... මේ engine එක ගැන කිව්වොත්, මේකේ සද්දේ ඇත්තෙම නෑ ... හඬ හරිම ලස්සනයි...
ඒ වගේම engine capacity එක 3100 ක් නිසා හොද පිකප් එකක් තියෙනවා.. කල් පැවැත්ම අතිනුත් ගොඩක් ඉදිරියෙන්...
ඉන්ධන පරිභෝජනයත් අනෙක් engine වලට වඩා හොදයි... මේ engine එක එන්නේ Isuzu bighorn Jeep වලට...
මගේ ජීප් රථයේ බර kg 2000ක්. ඒකට හරියන බරක් තමයි Bighorn එකේ තියෙන්නෙත්. Bighorn එකේ kg 2030 යි...
ඉතින් ඔය ආකාරයට මට සාර්ථකව engine එකක් තෝර ගන්න පුළුවන් වුනා....

engine එක මම ගත්තේ ගම්පොල අනුර මෝටර්ස් එකෙන්...
ඇත්තටම මට හොදම engine එකක් එතනින් අරගන්න පුලුවන් වුනා...
engine එක ගන්න ගිහින් හම්බ වුන අනුර මෝටර්ස් එකේ Pamalka Aluthge අද වෙන කොට මගේ හොද මිත්‍රයෙක්... 😃
නොයෙකුත් අවස්ථා වල අමතර කොටස් හොයාගන්න ප්‍රශ්න මතු වුනාම, ඔහු නිර්ලෝභීව අමතර කොටස් දීලා මට උදව් කරනවා.... මේ සමාජයේ එවැනි චරිත විරලයි. ඒ නිසා පමල්ක මට කල උදව් උපකාර සියල්ලටම මම කෘතවේදීත්වය පුද කල යුතු නිසයි ඔහු ගැන මේ සටහන් කලේ...

ගම්පොල ඉදලා engine එක අරගෙන ආවේ දෙල්කඳ garage එකකට... එතනට මම ගෙනාවේ මගේ මිතුරෙක් හදුන්වලා දුන්න කාර්මික මහත්තයෙක් නිසා... ඔහු මෝටර් මැකනික් ඉන්ජිනියර් කෙනෙක් කියලා තමයි කිව්වේ....
කොලඹ ප්‍රසිද්ධ කාර්මික විද්‍යා ආයතනයක පින්සිපල් හැටියටත්, වැඩකරපු කෙනෙක්...
වයසක වගේම අත්දැකීම් ගොඩක් තියෙන කෙනෙක් වගේ තමයි දැනුනේ, පෙනුනේ...😂
කාර්මික මහත්තයගේ මේ ක්ෂේත්‍රයේ අත්දැකීම් ගැන ගොඩක් කතා මට කිව්වා... කතාව ටිකක් එයාගේ වැඩි වුනාට වැඩේ බාරදෙන්න මම ඔහුව තෝර ගත්තා....

"මම මේකට engine එක තියලා දෙන්නම් කාර් එකක් වගේ smooth එකට"
අපි Money back granti තමයි වැඩකරන්නේ...."
ඔන්න ඔහොම කියලා තමයි වැඩේ භාර ගත්තේ....😂

මමත් කිසිම සැකයක් නැතිව වැඩේ බාර දුන්නා..
ඒ දවස්වල මටත් ලොකු කාර්මික දැනුමක් තිබුනේ නෑ... ඒ නිසා කියන දේවල් අහගෙන ඉන්න තමයි මට සිද්ධ වෙලා තිබුනේ...😂😂

සති දෙකකින් විතර වැඩේ කරලා දෙන්න තමයි පොරොන්දු වුනේ... සති දෙකකින් වාහනේ auto කරගෙන ගමේ යනවා කියලා හීන මවාගෙන තමයි මම හිටියේ...

සති දෙක ගෙවිලා ගියත් වැඩේ එතනම බව මට පෙනුනා... engine mount දෙකයි gear mount එකයි හරියට හදාගන්න බැරිව දඟලන බවක් තමයි පෙනුනේ....
අන්තිමේදී මෝටර් කාර්මික ඉංජිනේරු විදුහල්පතිතුමා ජීප් එක නිශ්පාදනය කරපු රටට බණින්න පටන් ගත්තා ලවක්, දෙවක් නැතිව...😂😂😂
මගේ තවත් යාලුවෙක් හිටියා Scorpio එකට 4JG2 engine එකක් තියපු. බලා ඉදලා බැරිම තැන මම කිව්වා ඒ ජීප් එක බලලා අදහසක් අරගෙන මේකේ mount ටික ගහමු කියලා....

"චැක්... මට ඕවා බලන්න ඕනි නෑ මම කරන්නම් වැඩේ කියලා..." ඒ පාර කියපි... මේ පුද්ගලයා ගේ වැඩ වලට වඩා තියෙන්නේ කයිවාරුව කියන එක මේ වෙන කොට මට හොදටම අවබෝධ වෙලා තිබුනේ..
තව කාගෙන්වත් දැනුමක් ලබා ගැනීම ඔහුට මදි පුංචි කමක්
හැටියට තමයි සැලකුවේ...

ඉතින් ඒ වෙන කොට මට හොදටම තේරුම් ගිහිල්ලා තිබුනේ වැඩේ අලවෙන්න යනවා කියලා...
ඒත් ඉතින් මට වැඩිය මැදිහත් වෙලා බලපෑම් කරන්නත් පුළුවන් කමක් තිබුනේ නෑ.... එහෙම උනොත් තවත් ප්‍රායෝගික ගැටළු ගොඩකට මට මුහුණ දෙන්න වෙන නිසා..

වැඩක් කරන්න යනකොට අවශ්‍ය පිලිවෙල, දැනුම, උපකරණ, කලමනා කිසිවක් නැතිව සාර්ථකව යමක් කල නොහැකි බව මම අත්දැකීමෙන් දන්න දෙයක්...
වාහනේට engine එක තියන්න යන වැඩ පිලිවෙලේ අඩු පාඩුකම් දකින කොට
අන්තිමේදී මට ඉතාමත් ආගන්තුක මෝටර් කාර්මික ක්ෂේත්‍රය ගැන අධ්‍යනයක් කරන්න සිද්ධ වුනා...
ඒ තුලින් මට හොයාගන්න පුළුවන් වුනා මේ මහදැන මුත්තයගේ දැනුමේ දුප්පත් කම...
මම අධ්‍යයනය කරද්දී සොයාගත්ත දෙයක් තමයි මේ Auto gearbox එක වැඩකරන්නේ computer box එකකින් කියලා...
මේ ගැන කිව්වම ඔහු කිව්වේ...

" පිස්සුද? මේක computer box එකකින් නෙවෙයි වැඩ කරන්නේ, මේ තියෙන්නේ kick down cable එක, මේකෙන් තමයි gear change වෙන්නේ...""
මමත් ඉතින් එතනින් එහාට argue කරන්න ගියේ නෑ... හයිකරලම බලමුකො gear change වෙන හැටි කියලා හිතාගත්තා....

මිත්‍රවරුනි.... මේ වෙන කොට මට හොදටම තේරුම් ගිහිල්ලා තිබුනේ වැඩේට මම තෝරගෙන තියෙන්නෙ වැරදි මිනිහෙක් කියලා... ඒත් ආපසු හැරෙන්න කොහොමවත් විදියක් තිබුනේ නෑ...

මම වැටිලා ඉන්න අමාරුවෙන් ගොඩ එන්නේ කොහොමද කියන එක ගැන තමයි ඊට පස්සේ මට හිතන්න වුනේ...

ජීවිතේ ඕනෑම අසීරු, අමාරු, දුෂ්කර අවස්ථාවකට පත් වුනත්, ඒ ඕනැම අවස්ථාවකට මුහුණ දෙන්න, ඒකෙන් ගොඩ එන්න ධෛර්යයක්, ශක්තියක් මට උත්පත්තියෙන් පිහිටලා තියෙනවා... බොහෝ දෙනෙක් ගැටලුවකට, කරදරයකට මුහුණ දීපුවම ඒ කරදරය ගැන හිත හිතා තැවෙනවා හැරෙන්නට ඒකෙන් ගොඩ එන්න තියෙන විකල්ප ක්‍රියා මාර්ග මොනවද කියලා හොයලා බලන්නේ නෑ...
අනිත් එක තමයි කෙනෙක් අමාරුවේ වැටුනම ඕක තමයි අපි කිව්වේ ඕක හරියන්නේ නෑ කියලා... අපරාදේ සල්ලි කියලා කියන්න බොහෝ පිරිසක් ඉන්නවා....
අපි කොහොම හරි වැඩේ ගොඩ දාමු... තව try එකක් කරලා බලමු කියන්න ගොඩක් වෙලාවට එක් කෙනෙක් වත් නෑ... ඉතින් මටත් මූණ දෙන්න වුනේ ඔය වගේ අවස්ථාවකට...
ඒත් මම පොඩ්ඩක් වත් සැලුනේ නෑ... තනිවම හිතුවා කොහොම හරි මම වැඩේ ගොඩදාගන්නවා කියලා...

මාසයක් විතර ගත කරලා යන්තම් mount ටික හදලා engine එක තියලා තිබුනා... gear selector එකට මෙයාල හයි කරලා තිබුනේ Hijet van එකක එකක්.... ඒක දැක්කම මට යකා නැග්ගා...👹

මම සල්ලි වියදම් කරලා ලස්සනට finishing එකක් බලාපොරොත්තු වුනාට මේ ලොකු උන්නැහේ කරන්නෙම වැඩේ අවුල් කරන එක...

ඒ අවස්ථාවේ දී මට පිහිටට ආවේ වාහනේ වයරින් කරන්න ආව Tikiri Wapa ටිකිරි. ඔහු තේරුම් ගත්ත
මම පත්වෙලා ඉන්න අසීරු තත්ත්වේ.. electrical part එකට අමතරව මගේ ඉල්ලීමට FB 14 කාර් එකක gear selector එකක් ටිකිරිගේ උදව්වෙන් සවි කරගත්තා...
මහදැන මුත්තගේ තර්කය වුනේ Hijet gear selector එක හැරෙන්න වෙන එකක් හයි කරන්න බෑ කියන එක... ඒත්, ඒ තර්කය පුස්සක් බව අපට පෙන්වන්න පුළුවන් වුනා....

ඔය වගේ නොයෙකුත් ප්‍රශ්න මතින් වාහනේ අටවගෙන Test run එකක් මුලින්ම ගියා... බුදු අම්මෝ වාහනේ හොදටම vibrations වැඩියි... ඒ වගේම අර මහදැන මුත්තා කිව්වට gear මාරු වෙන්නෙත් නෑ... L එකට දාලා පිකප් කරලා ඊට පස්සේ 2 එකට දාල ඉන්පස්සේ D එකට දාලා තමයි යන්න වුනේ...😂😂
Auto gear වුනාට Manual එකක වගේ gear දාගෙන තමයි යන්න වුනේ.... ඔය ජර මර ගොඩක් එක්ක කොහොම හරි මම වාහනේ ගෙදර අරන් ආවේ බොහොම කලකිරීමෙන්...

ඊට පස්සේ මට තිබුන අභියෝගය තමයි Vibrations නැතිව engine එක ආපහු තියාගන්න එක, ඒ වගේම Gear control unit එකක් හොයාගෙන හරියට වයරින් කරලා Auto gear shift වෙන්න හදාගන්න එක....

ඊලග කොටසින් මම කියන්නම් ඒ දේවල් කොහොමද මම ගොඩ දාගත්තේ කියලා.. .

2 comments:

  1. මට සෑහෙන දේවල් මිස් වෙලානේ.... ආයෙ එකින් එක සේරම ආටිකල් ටික කියවන්න ඕනේ. ජයවේවා

    ReplyDelete
    Replies
    1. අහන්න ලැබීම සතුටක් සහෝදරයා....

      Delete